Dikecam Panjat Blok 'I Love Umt' - Khai & Hael Mohon Maaf

rumah poker
Baru-baru ini, penyanyi popular Khai Bahar dan Hael Husaini telah dikecam netizen yang sebahagian besar didakwa penuntut Universiti Malaysia Terengganu (UMT), gara-gara memanjat blok aksara 'I Love UMT'.





Laman Instagram rasmi UMT, @officialumt dihujani kritikan selepas memuatnaik semula gambar daripada IG Khai, semalam, yang mempersoalkan tindakan dua penyanyi itu bersama rakan mereka.

Difahamkan, gambar yang dimuatnaik Khai diambil selepas ia bersama rakan lain simpulan menjayakan persembahan Jelajah Pagi Deeja di universiti itu pada Khamis.

Khai Bahar dikala dihubungi meminta maaf jikalau tindakannya itu mengguris hati sebahagian penuntut UMT.

Klik untuk gambar besar


"Sejujurnya, niat kami ialah untuk bergambar kenangan di situ. Tidak terfikir atau terlintas pun untuk menghina nama universiti terbabit ibarat didakwa.

"Pihak UMT turut memuat naik semula gambar aku di IG. Makara aku berasakan ia perkara biasa. Namun, tidak menjangka pula ia kecoh.

"Saya sedar tidak berguru tinggi ibarat mereka, jadi tidak perlu keluarkan komen keterlaluan. Apa pun, dengan rasa rendah diri aku meminta maaf. Insya-Allah kalau ada rezeki aku niscaya ke sana lagi," katanya.



Sementara itu, Hael yang sekarang muncul dengan single 'Haram' tidak menjangka gambar itu dijadikan warta sedangkan agresi mereka disedari pihak penganjur dan beberapa pensyarah yang berada di lokasi sama.

"Kalau betul tindakan kami salah, sepatutnya ditegur lebih awal. Jadi, kami tidak panjat blok aksara itu. Sejujurnya, aku memang tidak tahu menahu agresi berkenaan boleh menjadikan warta berbangkit.

"Lagi satu, pihak UMT juga memuat naik semula gambar berkenaan. Jadi, aku berpendapat, perkara ini tidak salah.



"Namun, sekiranya agresi aku dan rakan lain menjadikan rasa kurang senang penuntut di sana, aku mohon maaf. Saya berharap perkara ini tidak diperbesarkan lagi," tuturnya.

Sementara itu, UMT menerusi mesej yang dibalas kepada Pegawai Perhubungan Awam peribadi Khai, Mohammed Rizal Mohammed Yasin di laman Instagram menganggap tindakan Khai, Hael dan rakan mereka satu bentuk promosi.

"Tak ada warta apa pun sebenarnya. Di pihak kami sangat suka bila artis 'post' gambar berlatar belakangkan UMT. Promosi free untuk sosial media kami," tulisnya.

Dalam masa sama, pengikut IG lain tidak bersetuju dengan tindakan netizen yang mengkritik kerana menyalahkan satu pihak sahaja.




www.myartis.com / Sumber: Harian Metro


         ________________________

 penyanyi popular Khai Bahar dan Hael Husaini telah dikecam netizen yang sebahagian besar  DIKECAM PANJAT BLOK 'I LOVE UMT' - KHAI & HAEL MOHON MAAF

Comments